Powered By Blogger

Keresés ebben a blogban

2011. június 20., hétfő

PhotFiltre Studio X



Elég régóta fent van már a PhotoFiltre Studio X a gépemen.Tegnap olyan kedvem volt,ezért elkezdtem a programban néhány képet készíteni.Persze hogy nehéz volt,hiszen sok a különbség a PSP és a Filtre között.Eleinte rendesen bénázgattam,de aztán rájöttem a nyitjára.Ami persze nem azt jelenti hogy rögvest gyorsabban tudtam használni!Az effektek elnevezése és a képműveletek neve,igencsak különbözik.
Rájöttem hogy első lépésként a filtereket kell feltöltenem.Kezdetben egyesével szedtem le ezeket és úgy töltöttem be,de mivel nagyon aprólékos munka,ezért fogtam magam és a PSP Plugin mappájának a tartalmát kijelöltem,majd lemásoltam és beillesztettem a Filtre Plugin mappájába.Ugyanígy jártam el a Mask és a Peattern mappával,de sajna nem vált be,csak és kizárólag az effekteket tudtam ezzel a módszerrel megcsinálni.Ha van a mappádban olyan maszk,pattern amit letudsz másolni,akkor egyesével megtudod tenni.Ez van!Végül elkezdtem a képeket készíteni.Íme az első tutorial,nekem inkább emlékeztető!Ja,a Filtrét be lehet állítani,hogy magyarul legyen meg benne minden,de én jobban szeretem az angolul beszélő Filtrét,ezért az effektek,és egyébb képmüveletek nevét angolul adom meg!!!
1;Nyissatok egy alapot a File-New-ra kattintva.Itt alul az Automatic transparency felirat elé be kell tenni a pipát és akkor átlátszó lesz az alapod.Nagysága 700x500 pixeles legyen.A bödönre kattintva kitöltöd egy világosbarna-drapp színnel.
2;Jön az első PNG kép,mi egy tájkép,és ha nagyobb mint az alap,akkor kicsinyítsétek le az Image-Image size segítségével.Majd másoljátok le,az Edit-Copy-val és ilesszétek be a képre az Edit-Paste segítségével.Eleve egy rétegre teszi rá,tehát nem kell vadiúj réteg rá.Ez előny,és hasznos.Ezt a képet most egy kicsit húzzátok bal felé.Jön a második PNG kép amit szintén másolunk az Edit-Copy-val és beillesztünk az Edit-Paste-búval.Mivel ezt a képet is pont középre rakja,arrébb kell húzni és ezt jobb felé húzzuk.a jobb oldalon megnézitek ott van a felső sor ikonjai közt egy olyan ami 2 lapot mutat és lejjebb ott van egy lenyíló kis rész,ahol az eddig megszokott Layer effekteket megtalálod egy kicsit más néven,de a funkció maradt.Itt beállítod a Minimum-ra.
3;Most az alak jön és ezt is másoljuk az Edit-Copy-val és beillesztjük az Edit-Paste-val,de előtte átméretezzük a megfelelő méretre.Végül az utolsó kép jön,az eljárás ugyanaz.mind a két képet beigazítjuk a helyére.Ha készen vagyunk akkor vonjuk össze az összes réteget a Layre-Merge all Layer segítségével.
4;Most a Layer-Border Effect jön és itt kiválasszuk a Torn feliratot,ezzel csipkés,szakadozott lesz a széle a képnek.Természetesen alatta az alap Transzparens lesz,de ez most ne zavarjon senkit.
5;Most nyussatok egy ugyanekkora alapot amit töltsetek ki egy árnyalattal sötétebb színnel.Másoljátok le a képet és a Paste segítségével illesszéte a sötétebb alapra.Most jön egy kis érdekesség,kattintsatok a Filter-Stylize-Contur 3D-re és az kijelöli a felső kép szélének,minden kis hajlatát.Utána ugyanitt azaz,a Filter-Stylize-Dropp Shadow jön és a beállítása:Color-fekete;Opacity-30;Offset X-7;Offset Y-7 és a pont a Progressive conour mellet legyen.Ezt az effektet még egyszer tegyük rá,de most a számok -7,-7 legyen.Le kell szedni a kijelölést a Selection-Hide Selection segítségével.
6;Ezután jön a keret.Elvileg az Image-outside Frame segítségével lehetne keretet készíteni,de valahogy nem lehet rákattintani,ezért més féle megoldast kerestem és találtam.Elsőnek az Image-Canvas Size jön és benne a képünk a kis kockák közül a középsőben legyen és a jelenlegi méretet mutató számokat állítsuk 700x500 pixel helyett 704x504 pixelre.Okézzuk le,majd jön a Selection-Selection all és utána a Selection-Contract-4 pxelel.Majd a Selection-Invert következik és a bödön.(Mielőtt kitöltjük egy új réteg kell rá a Layer-New-Blank segítségével.)Ezzel kitöltjük ez a vékony keret részt egy nagyon világos drapp színnel.Kijelölés marad és most jön a Filter-Texture-Other és amikor megjelenik a táblázat kattintrsatok a baloldali kis mappára és a benne található képecskék közül a Metal04-t valasszuk ki.Az Ok-ra kattintva az effekt rákerül a keretre.Így most van egy 2 pixeles arany keretünk.
7;Most egy 20 pixeles keret jön ugyanezzel a módszerrel,de most a Canvas-Size számokat erre kell átírni:744x544 pixel.Ezután a Selection all jön,majd a contract 20 pixel és az Invert.Töltsétek ki ezt a részt vaélamilyen színnel és jön a Filter-Plug-In-Gradient.Itt a táblázatban állítsátok a színeket olyanra,amilyet szeretnétek vagy amilyen sikerül.Ha leokézzátok azonnal megjelenik a kereten az a szín amit beállítottatok.Utána jön a Filter-Visual effect-Gaussian Blur-12,azaz a legmagasabb szám jön.Marad még a kijelölés és utána jön a Filter-Filter8BF-Penta com-Dot and Cross és alapbeállításon leokézzuk.Új effekt a Filter-Relief-Relief.Kijelölés eltávolítása a Hide Selection-al.
8;Most az írás következik.Adjatok a képnek egy új réteget a Layer-New-Blank segítségével.Kattintsatok a második sorban lévő nagy fekete T betüre.Megjelenik a táblázat és ott a nektek tetsző betütípust ki lehet választani,majd beállítjátok a etü nagyságát és beírjátok azt ami kell.Ha lész az OK-ra kattintva megjelenik,de persze középen.A kurzorral az egyik betüre kattintva oda húzhatjátok ahová akarjátok.
A Layer-Marge all layer-el vonjátok össze a rétegeket és lehet menteni a képet.
A PhotFiltre x verzió letölthető ITT
PNG képek letölthetők ITT
Folytatás ITT

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése