Powered By Blogger

Keresés ebben a blogban

2011. június 12., vasárnap

Összehasonlítás a PSP és más képszerkesztők közt



Rá kellett jönnöm,hogy milyen csodálatos nagyszerű grafikai program a Paint Shop Pro.
Valósággal alánk tolja a széket!!!Na ez egy vicc féle volt,de annyiban igaz,hogy a többi programhoz képest ez egy Crysler(nem tudom helyesen leírni,mivel nem vagyok autók terén menő).Ez a program minden lehetőséget felkínál és megold,hogy a képszerkesztés könnyebben menjen.Tudom,mert megvan a PhotoFiltre Studio 10,és kipróbáltam az Adobe Photoshop cs2 programot is.A GIMP szerkesztőt és PhotoScape-t is.
Tehát amikor azt mondom hogy a PSP programok szuperek,akkor annak a tudatában mondom,hogy a többi programot is kipróbáltam.Egyáltalán nem váltak be!Hiába volt a program nyelve magyar,akkor is olyan nehézkes volt velük a képkészítés.Sőt,azt kell mondjam,hogy engem jobban zavart a magyar nyelvezetű program,mintha tiszta szín angol lett volna.(Mintahogy a PSP az is.)
Le is szedtem mindegyiket 2-3 nap után!Na,kivétel ezalól a PhotoFiltre volt,amely szerintem majdnem olyan jó mint a PSP!Sőt!Van amiben jobb,és itt a vektoros PNG kép készítésre gondolok.De használtam már radirozásra is,és keretet is lehet vele,viszonylag egész könnyen készíteni vele.Szerintem ha ez a kettő egy grafikai programban megy,akkor más is menni fog.
Ellenben nem jött össze ez az egyszerű képtechnika az Adobe Photoshop-ban,és a Gimp-ben.Az lehet hogy azért nem mert nekem a Cs2 verziót sierül lementenem,de szerintem ha nem lehet a kezdő verzióban ezt az legegyszerűbbet elkészíteni,hogy keretet adok a képnek mégpedig szimetrikus-at,és színt ami illik a képhez és domborítom,akkor ott már van valami hiba.Mégpedig az,hogy túlságosan bonyolult benne még a legegyszerűbb technika is.Persze készítettem vele keretet,de azt kell mondanom,hogy nem olyan egyszerűen,mint a PSP-ben,és nagyon béna lett,nem lett szimetrikus.
Ezeket a dolgokat annak a fényében mondom,hogy a PSP-ben mér az első napon készítettem keretet és dombrítani is tudtam és néhány egyszerűbb képműveleletet is sikerült megcsinálnom.Az Adobéban teljes egy napom ment rá,hogy egy béna keretet összehozzak.Ráadásul,ami a tutorialt illeti,eleve azt feltételezte a készítője,hogy én már nem vagyok annyira kezdő.Ezek szerint írta le a tutorialt.Jobb lett volna,ha eleve a nagyon kezdők számára is összehozott volna valamit.Míg a PSP-t a letöltés után,azonnal tudtam használni és bár nagyon nem értettem hozzá,azért néhány tétova szerkesztési kisérlet után,elég tisztességes kereteket hoztam össze.
Na!Azóta eltelt immáron négy év és profi vagyok a Digital Art képek készítésében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése