Powered By Blogger

Keresés ebben a blogban

2010. december 4., szombat

Segítségek-Rendszer-visszaállítás


A novemberi hónap kimaradt!lett volna mit és miről írjak,de mégsem jutottam hozzá!
Most reggel van és a gépem morcos egy kicsit.Ilyenkor azzal mutatja ki,hogy lelassul és beragad!
Ezzel kapcsolatos a mai bejegyzésem!
1;Előfordul,hogy az ember valamit kegyetlenül elszúr!Ez bármi lehet és bármilyen problémát okozhat!Néha olyan is előfordul,hogy sötét marad a képernyő,mintha nem lenne kapcsolat.pedig van!(az unokatesómnál pont ez volt,szerelőt kellet hívatnia).Az már biztos,hogy ilyen esetben csak ezt lehet már tenni.De ha a képernyő nem sötétedik el,csak valami más probléma van,akkor saját kezűleg meg lehet oldani.Vannak napok amikor annyira lelassul a gépem és olyan sokáig,hogy csak egyetlen megoldás van.A visszaállítás!Sokan nem tudják,nem használják és még nem is próbálták meg!Pedig ez sok mindenre megoldás lehet,ha nem a gép beteg.
Akinek sok a program a gépén annak a Start menüje nagyobb helyet foglal el.Nekem például 2 oldal!Ha az ember vissza akarja állítani a gépét,hogy az a hiba eltűnjön a következőt kell tenni.A normál Start menüt előhívja,majd a "Súgó és Támogatás"feliratra kattint.Ez rengeteg lehetőséget mutat nekünk,és el is lehet játszadozni ezekkel a különböző lehetőségekkel!Azonban a legtöbb esetben nem mindig érthető,hiszen van amikor a probléma mibenlétével mi magunk sem vagyunk tisztában.Én ezért nem ezt szoktam használni!Én a következőket teszem:
Megnyitom az elsődleges Start menüt,majd a Minden program szóra kattintok.Itt előjönnek a többi programok és segítési lehetőségek.Itt megkeresem a Kellékek szót,rákattintok és a lenyíló menüjéből kiválasztom a Rendszereszközök feliratot.Rákattintva egy újabb lenyíló menü jelenik meg és ebből rákattintok a Rendszer-visszaállítás szóra.Utána egy kicsit várni kell,és megjelenik a táblázat.
Itt a baloldalon a felirattal nem kell foglalkozni,a jobb oldalon van a rendszer visszaállítás 3 pontja.Előtte 1-1 köröcske.Itt a legfelső sort kell választanunk és a pont oda kerül,majd alul a Tovább szóra kell kattintani.Itt a napi dátum sötét színnel van kijelölve,és előtte az elmúlt napok dátumai.na,ezek közül kell arra a számra kattintani,amikorra vissza akarjuk állítani a gépet.Ha az előző hónapot szeretnénk vissza állítási pontnak,akkor a felső sorban a hónap neve előtt lévő kis nyílra kattintunk és megjelenik az előző hónap.Kiválasztjuk a napot,majd a Tovább-ra kattintunk.A következő táblázat piros színnel írja ki a Rendszer visszaállítás időpontját,és azt,hogy minden munkánkat zárjuk be.Miután ezt megtettük,megint a Tovább szóra kattintunk.Innentől már csak türelmesen várnunk kell.A gép elvégzi a szükséges dolgokat.Természetesen újraindítja a gépet!
EZZEL NEM A TÉNYLEGES DÁTUMOT ÁLLÍTJA VISSZA,HANEM CSAK A GÉP BELSŐ RENDSZERÉT EGY ELŐZŐ ÁLLAPOTRA!!!!!
2;Vannak,akiknek próbaidős programja van fent.Azok viszont visszaállíthatják belső óráját,úgy,hogy mondjuk egy vagy két hónapra visszamenőleg,amíg sikerül beszerezni egy széria számot!legközelebb ezzel foglalkozom,mivel erre jelenleg már nem emlékszem,hiszen már nagyon régen nem használtam.Erre is van megoldás,habár ideiglenes!
Van megoldás arra,is hogy a szín sémákat megváltoztathatjuk és a görgetősávot is szélesebbé vagy keskenyebbé tegyük!
Mindezekre visszatérek egy későbbi időpontban!

3 megjegyzés:

  1. Kedves Alimera! Egy közös barát ajánlotta a linket, de már az első betekintésemmel is nagyon sok hasznos információhoz jutottam a PSP-használatával kapcsolatosan. Igaz a gépemről most lett le szedve, de majd ha lesz másik szerkészöm nagyon sok hasznát fogom venni a leckéidnek. Azt hiszem gyakori vendéged fogok lenni, mert bőven van mit tanulnom, csak sajnos olyan vagyok már mint a kis elefánt, hogy nehezen tanulok és könnyen felejtek. További sok sikert kívánok az élet minden területén és ami a leg fontosabb nagyon jó egészséget. üdvözlettel Etus.

    VálaszTörlés
  2. Kedves Etuska!nem kell ahhoz korhatáron túlinak lenni,hogy feledékeny legyen valaki!Én is feledékeny vagyok,de nem a kor miatt,hanem a gondok miatt!Ezért én azt csinálom hogy a gépen található Jegyzettömb lapokra felírom,hogy mit nem szeretnék elfeledni!Utána elmentem a TXT-t,nevet adva neki,(olyan nevet ami eszembe juttatja a dolgokat,mint pl:Xenofex 2 beállítások)utána beteszem egy mappába,amit erre a célra alkottam!Így aztán ha nem jut eszembe valami,akkor csak megnyitom és annyi!!!Próbáld ki és rögvest nem leszel kiselefánt!

    VálaszTörlés
  3. Kedves Alimera!
    Nagyon tetszik a blog. Én is szoktam képi szerkesztésekkel, videózással foglalkozni. Minden ujdonság érdekel. Most viszont a rendszervisszaállításhoz szeretnék hozzászólni, talán kiegészíteni. A leírt visszaállításkor a "C" meghajtót állítja vissza a megadott időre. Ezzel együtt a C meghajtón tárolt összes dolog visszaáll, tehát, ha van az asztalon szerkesztett dolog, az eltűnik, tehát igyekezzünk mindent kimenteni valahová, mondjuk egy másik wincsire, vagy egy másik particióra. Ugyan a leírás azt írja, hogy a dokumentumokat nem bántja, de sajnos én már sokszor megjártam, hogy hiába kerestem dolgokat, eltüntek, pláne az asztalról.
    Én már nagyon régóta egy backup mentést alkalmazok. Egy program, a neve Paragon Backup & Recovery™. Itt lehet csinálni egy Boot CD-t is, amikor kékhalál van, akkor is használható külső bootolással, de lehet belső programmal is visszaállítni, ha működik a Windows, csak más gondunk van. Ezzel a "C" meghajtóról készítünk egy másolatot akkor, amikor úgy gondoljuk, hogy a gépünk maximálisan jól működik. Viszont ez tényleg visszaállítja az adott időpontra a "C" maghajtót, annak minden részét, úgyhogy itt tényleg le kell menteni mindent-mindent egy másik wincsire, egyébként is az a jó, ha nem a rendszermeghajtóra dolgozunk, mivel ha baj van, akkor ugrik sokminden.
    Talán ennyit gondoltam kibővítendő a viszaállítást. További jó munkát.
    Üdvözlettel: István (Pibácsi)

    VálaszTörlés